The Channel logo


By | John Leyden 13th December 2005 11:41

Hackers topple Kremlin-sponsored broadcaster

Putin TV station put out of service

Malicious hackers succeeded in forcing a Russian government-run TV station off the air on Monday just two days after its launch. Russia Today broadcasts in English and is designed to counterbalance what the Kremlin perceives is unfair treatment of Russia by foreign broadcasters.

Early reports on a new parliament in Chechnya and the Russian constitution last weekend were beset by technical glitches such as clips being played out of sequence and broadcast interruptions before the station was taken offline. "There was an attempt to hack into the computer system, viruses appeared and interfered with broadcasting," Margarita Simonyan, the channel's editor-in-chief, told Russian news agency Interfax.

It's unclear when normal service will resume.

Critics of Russia Today have dismissed the channel as little better than a propaganda outlet for the Kremlin and questioned how it will handle controversial stories such as the war in Chechnya. Simonyan, a former correspondent for Russian state television, insists the station will offer "objective and interesting" reporting. ®

alert Send corrections


Frank Jennings

What do you do? Use manual typwriters or live in a Scottish croft? Our man advises
A rusty petrol pump at an abandoned gas station. Pic by Silvia B. Jakiello via shutterstock

Trevor Pott

Among other things, Active Directory needs an overhaul
Baby looks taken aback/shocked/affronted. Photo by Shutterstock

Kat Hall

Plans for 2 million FTTP connections in next four years 'not enough'
Microsoft CEO Satya Nadella


League of gentlemen poster - Tubbs and Edward at the local shop. Copyright BBC
One reselling man tells his tale of woe